Formułowanie misji i wizji szkoły

Czym jest i w jakich działaniach może przejawiać się misja szkoły? Z jakich komponentów składa się wizja szkoły? To pytania, na które każda rada rada pedagogiczna musi sobie odpowiedzieć.


Tworzenie szkolnego systemu jakości

Etapy powstawania systemu jakości   Systemem jakości pracy szkoły można nazwać całokształt zasad organizacyjnych, a także norm i reguł postępowania służących realizacji procesu kształcenia i wychowania ucznia zgodnie z aktualnym … Continue Reading →


Cele kształcenie i ich rola

Cele kształcenia odnoszą się do rezultatów podejmowanych przez nauczyciela działań, w zakresie przyrostu wiedzy i umiejętności ucznia oraz postaw przez niego reprezentowanych. Rezultaty mierzone w postaci wzrostu kompetencji, które następują … Continue Reading →


m (8)

Klęski elementarne na terenie Korfantowa

Klęski elementarne zawsze zajmowały poczesne miejsce w annałach wielu miast, budząc grozę i niepokój. W historii Korfantowa, podobnie jak w większości miast śląskich, pierwsze obszerniejsze informacje dotyczące tego zagadnienia pochodzą … Continue Reading →


008

Jak zmieniał się herb Korfanowa na przestrzeni dziejów?

Zamek stanowi jeden z częściej spotykanych elementów występujących w heraldyce topograficznej, potwierdzając status miejski osady. Tak jest również w przypadku Korfantowa. Począwszy od najstarszego znanego herbu miasta, a skończywszy na … Continue Reading →


m (6)

Znaki terytorialne wsi gminy Korfantów

Próba wyrażania swojej odrębności w postaci znaku plastycznego zazwyczaj kojarzona jest z miejskim charakterem osady. Znane są jednak także przypadki funkcjonowania znaków terytorialnych wsi górnośląskich. Ich liczne pojawienie się w … Continue Reading →


mapakorf

Najstarsze dzieje Korfantowa

Rejon, w którym położony jest Korfantów przechodził najbujniejszy rozwój gospodarki w XIII w. Związane to było między innymi z występowaniem w tym miejscu dobrych gleb i złóż torfu. Okres ten … Continue Reading →


P1140375

Historia szkoły podstawowej w Korfantowie

W każdej miejscowości szkoła jest szczególnym miejscem spotkań, międzykulturowych i międzypokoleniowych. Jest nośnikiem tradycji i wartości. Taką jest również Szkoła Podstawowa im. Wojska Polskiego w Korfantowie. W 2010 roku placówka … Continue Reading →


Podstawa programowa – historia i społeczeństwo (szkoła podstawowa)

Cele kształcenia – wymagania ogólne I. Chronologia historyczna. Uczeń posługuje się podstawowymi określeniami czasu historycznego: okres p.n.e., n.e., tysiąclecie, wiek, rok; przyporządkowuje fakty historyczne datom; oblicza upływ czasu między wydarzeniami historycznymi … Continue Reading →


Kryteria oceniania wypowiedzi ustnych ucznia

W edukacji społecznej i historycznej, jednym z kryteriów sukcesu jest opanowanie umiejętności z zakresu komunikacji, w tym: uczestniczenie w dyskusji, prezentacja i obrona własnego stanowiska, branie pod uwagę argumentów strony … Continue Reading →